• راه‌اندازی سیستم گرمایش گلخانه‌ها

سیستم گرمایش گلخانه

رشد و پرورش گیاهان در یک گلخانه می‌تواند رویای هر باغبانی باشند. با این حال، اگر بخواهید گیاهان خود را رشد دهید، باید بدانید که چگونه شرایط مطلوب در گلخانه‌ی خود را حفظ کنید. انتخاب و راه‌اندازی سیستم گرمایش گلخانه به گونه‌ای که بتواند دما، حرارت و رطوبت را به خوبی تنظیم کند، مساله‌ی مهمی است. گلخانه‌ها باید یک محیط کنترل شده برای رشد گیاهان را به وجود آورند.
تامین گرمایش گلخانه باید با توجه به اقلیم منطقه، نوع محصول، سطح گلخانه و نوع سوخت انتخاب شود. نوع سوخت و هزینه‌های حمل و نقل سوخت در برآورد هزینه‌ها تاثیرگذار است. گرمایش گلخانه و حفظ انرژی در آن اهمیت زیادی دارد، به طور کلی دمای مناسب برای رشد و پرورش محصولات بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. بخاری‌های معمولی، سیستم آب گرم و دمنده‌های حرارتی از معمول‌ترین سیستم‌هایی هستند که برای گرمایش گلخانه‌ها استفاده می‌شوند. نگه داشتن گلخانه در طول زمان‌های خنک، مانند شب، به جلوگیری از اصلاح رطوبت کمک می‌کند.
عدم کنترل دما و حرارت می‌تواند به گلخانه‌ها آسیب برساند، مگر اینکه حفاظت بیشتری انجام گیرد و سیستم گرمایش گلخانه به درستی انتخاب و راه‌اندازی شود. دمای ایده آل در داخل گلخانه حدود ۸۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت است، بنابراین درس اول و مهم‌ترین یادگیری نحوه حفظ دمای داخلی است.
در مناطقی که دارای هوای بسیار سرد می‌باشند، از بهترین سیستم گرمایشی برای گلخانه به منظور برقراری دمای مطلوب برای رشد گیاهان استفاده کنید،  همین امر نشان از قدرت زیادی است که دستگاه‌های گرمایشی دارند. کوره هوای گرم دارای انواع متفاوتی هستند که با استفاده از سوختی که برای گرم کردن استفاده می‌کنند و یا با استفاده از شکلی که دارند، دسته بندی می‌شوند.

سیستم گرمایش گلخانه

هزینه سیستم گرمایشی گلخانه

از مواردی که می‌تواند در بهبود کارایی سیستم گرمایشی گلخانه اثر گذار باشد، مجهز شدن کوره‌ها به فناوری روز است که با استفاده از روش‌های موجود می‌توان این کار را انجام داد و این سیستم‌ها را آپدیت کرد. هزینه سیستم گرمایشی گلخانه با توجه به مزایای خوبی که ارائه می‌دهد و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.
هدف اصلی باغداران در گلخانه فراهم کردن یک محیط کنترل شده برای پرورش گیاهان است. انواع سیستم گرمایش گلخانه و تجهیزات گرمایشی برای گرم کردن گلخانه باعث می‌شود تا شرایط موردنیاز برای حفظ دما در فصول سرد سال فراهم شود. در نتیجه باغداران و پرورش‌دهندگان این امکان را خواهند داشت که از سیستم‌های طراحی شده برای رشد بهینه گیاهان استفاده کنند و در عین حال بیماری‌ها و آفات مربوط به شاخ‌ها، برگ‌ها و ریشه‌ها را کاهش دهند. دو وسیله گرمایشی محبوب شامل بخاری‌ها و سیستم‌های گرمایش از کف هستند.
کاربرد سیستم‌های گرمایشی بسیار زیاد است، به عنوان مثال اگر مایل به استفاده از سیستم گرمایش گلخانه هستید، لازم است ابتدا به اندازه و نوع محصولات پرورشی خود توجه داشته باشید. بدیهی است زمانی که دمای هوا کاهش می‌یابد، لازم است که سیستم گرمایش گلخانه خود را راه‌اندازی کنید. این لزوما به این معنی نیست که آن‌ها به صورت مداوم روشن بمانند، بلکه برقراری دمای متعادل و مناسب برای گیاهان کافی خواهد بود، پس از آن می‌توانید بخاری‌ها را خاموش کنید. عواملی مانند اندازه و شکل گلخانه، محل قرارگیری پنجره‌ها و دریچه‌ها همگی از عواملی هستند که هنگام آماده‌سازی و راه‌اندازی سیستم گرمایش گلخانه لازم است به آن توجه کنید.

گروه صنعتی آسان دما سپاهان از چندین شرکت بزرگ صنعتی تشکیل شده است، تجربه کاری موفق و بهره‌مندی از تیمی متخصص و حرفه‌ای، همراه با سابقه‌ایی درخشان در زمینه‌‎ی طراحی، نصب و اجرای سیستم گرمایشی گلخانه و پروژه‌های صنعتی مختلف از مهم‌ترین عوامل رضایت مشتریان در طول یک دهه فعالیت شرکت بوده است.
با گروه صنعتی آسان دما سپاهان ا همراه باشید.

سیستم گرمایش گلخانه چه اهمیتی دارد؟

در حال حاضر اکثر گلخانه‌ها به سیستم‌های گرمایشی نیاز دارند که به واسطه آن تولیدکنندگان بتوانند، فصل رشد گیاهان را افزایش دهند. وجود سیستم گرمایشی گلخانه ها به خصوص در فصل‌های سرد سال و برای گلخانه‌هایی که در مناطق سرد و خشک قرار دارند، ضروری محسوب می‌شود. به این دلیل که در طول زمستان، تنها نور خورشید برای تامین گرمای مورد نیاز گیاهان، کافی نخواهد بود. تامین گرمای لازم در فضای گلخانه باعث می‌شود که شرایط ایده‌آل و اولیه برای رشد گیاه در فصل زمستان فراهم شود. به همین دلیل لازم است از روش‌هایی که منجر به تامین حرارت موردنیاز گلخانه می‌شود، استفاده شود.
برای حفظ دمای مناسب برای گلخانه، لازم است سیستم گرمایش گلخانه مناسب و استانداردی نصب و راه‌اندازی شود. بسیاری از تجهیزات سیستم گرمایشی گلخانه ها با سوخت‌هایی همچون گاز و گازوئیل کار می‌کنند. از انواع تجهیزات گرمایشی می‌توان برای انواع گلخانه استفاده کرد. امروزه و با توجه به نیاز روزافزون به محصولات گلخانه‌ای، کشاورزی محدود به روزهای گرم سال نمی‌شود و بسیاری از باغداران همواره در پی این هستند تا روش‌هایی را اجرا و پیاده‌سازی کنند که به کمک آن بتوانند زمان عمر برخی از گیاهان را افزایش داده و بسیاری از محصولات را در فصل‌های سرد سال تولید کنند. اگر به دنبال یک گزینه مناسب برایگرمایش گلخانه خود هستید، تجهیزات برقی که به همراه فن عرضه می‌شوند، یک مورد ایده‌آل به شمار می‌آیند. یکنواخت سازی گرما در محیط داخلی گلخانه توسط بخاری‌های برقی بهتر اتفاق می‌افتد.

سیستم گرمایشی گلخانه ها

قیمت سیستم گرمایشی گلخانه

مساله‌ی گرمایش و سرمایش در گلخانه امری مهم است و هنگام خرید تجهیزات گرمایشی گلخانه حتما باید قیمت سیستم گرمایشی گلخانه را در نظر بگیریم. دما و رطوبت از فاکتورهای بسیار مهم برای رشد و پرورش گیاهان در گلخانه محسوب می‌شوند. از این رو وضعیت دما و رطوبت در گلخانه‌ها باید به خوبی کنترل شود تا شرایط برای رشد گیاهان به خوبی مهیا شود. برای کنترل دما در گلخانه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مختلفی وجود دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سیستم گرمایشی گلخانه ها باید از آن برخوردار باشد، پخش کردن حرارت در سراسر گلخانه است، همچنین در سردترین درجه آب و هوایی باید بتواند دمای محیط گلخانه را گرم نگه دارد. هنگام نصب و راه‌اندازی سیستم‌های حرارتی در گلخانه باید از نفوذ دود و گاز منواکسیدکربن جلوگیری شود، زیرا انتشار این آلاینده‌ها در محیط گلخانه به گیاهان آسیب می‌رساند.
بعد از نصب سیستم گرمایشی گلخانه ‎ها لازم است گرما به خوبی حفظ شود، روش‌های مختلفی برای حفظ گرما در محیط گلخانه وجود دارد، مانند استفاده از پوشش‌های دو لایه، به حداقل رساندن سطح گلخانه، استفاده از درختان برای کاهش سرعت باد و نگهداری صحیح از ترموستات‌ها از شیوه‌های متداول برای حفظ گرما هستند.
با رعایت این نکات و نصب سیستم گرمایشی گلخانه ها به شیوه‌ای صحیح می‌توانیم دمای استاندارد محیط گلخانه را به خوبی کنترل کنیم.
از مواردی که در حفظ و نگهداری گلخانه‌ها می‌تواند اثر گذار باشد، ایجاد سیستم‌هایی مناسب برای تنظیم دمای موجود در فضای گلخانه است، در تجهیزات گلخانه‌ای، سیستم گرمایشی گلخانه ها اهمیت بالایی دارد که در انواع متفاوتی در بازار وجود دارند.

انتخاب بهترین کوره برای سیستم گرمایشی گلخانه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، بهتر است برای خرید کوره‌ی مناسب از اطلاعات کارشناسان این حوزه استفاده کنید. یکی از مواردی که می‌تواند در بهبود کارایی سیستم گرمایشی گلخانه ها نقش به سزایی داشته باشد، عایق‌بندی مکان و عایق‌بندی وسیله گرمایشی است، به همین دلیل بهتر است که برای بهبود کارایی و اثربخشی بیشتر آن را عایق‌بندی کرده و مورد استفاده قرار دهید.
برای بسیاری از باغداران، هنگام برنامه‌ریزی و طراحی برای راه‌اندازی گلخانه، سیستم گرمایشی گلخانه ها از جمله عواملی است که اغلب از آن غافل می‌شوند. بخاری و ترموستات‌ها از جمله مواردی هستند که واقعا به آن‌ها نیاز خواهید داشت. حفظ دما در محیط گلخانه به این دلیل اهمیت دارد که می‌تواند طول عمر و تولید محصولات زراعی را افزایش دهد.
برای عملیات‌های تجاری و یا گلخانه‌هایی که در نواحی سردسیر یا زمستان‌های معتدل واقع شده‌اند، استفاده از سیستم گرمایشی گلخانه ها پاسخگو خواهد بود. به طور کلی هزینه سیستم گرمایشی گلخانه بسیار مقرون به صرفه هستند، به این دلیل که برای گیاهان و تولیدکنندگان مزایای قابل توجهی به همراه دارند. پس از نصب سیستم گرمایشی گلخانه ها به مراقبت و نگهداری کمی نیاز خواهند داشت، زیرا استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.
در صورتی که از هوای منطقه‌ای که می‌خواهید تجهیزات سیستم گرمایشی گلخانه ها را در آن نصب کنید، آگاهی داشته باشید، می‌توانید از وسایل گرمایشی با قدرت‌های متفاوت استفاده کنید، در این صورت در هزینه‌های جاری و در هزینه‌های اولیه شما به میزان قبال توجهی صرفه‌جویی می‌شود. مهم‌ترین مزیت سیستم گرمایشی گلخانه این است که گرمایش ملایم و یکنواختی را فراهم می‌کنند. سیستم گرمایشی تابشی گلخانه نسبت به برخی از روش‌های دیگر از لحاظ مصرف انرژی بسیار کارآمد است.

سیستم گرمایشی گلخانه خیار

گلخانه‌ها محیط کنترل شده‎ای برای تولید گیاهان با نور آفتاب، دما و رطوبت کافی فراهم می‌کنند. گلخانه‌ها به ویژه در ساعات اولیه صبح به قرار گرفتن در معرض حداکثر نور نیاز دارند. با استفاده از سیستم گرمایشی گلخانه خیار محصولات با کیفیت تولید می‌شود. دو نوع خیار وجود دارد، گلخانه و فضای باز. گلخانه‌ خیار‌های صاف و با کیفیت تولید می‌کند. این گیاهان نیازی به گرده افشانی ندارند. در واقع، شما باید گل‎های نر را بردارید تا از گرده افشانی جلوگیری شود. سیستم گرمایشی گلخانه خیار شرایط خوبی را با توجه به حساس بودن بوته‎های گیاهان برای رشد خیارها فراهم می‌کند. معمولا می‌توانید حدود ۱۲ هفته از کاشت خیار شروع به برداشت خیار کنید. مدت زمانی رشد خیارها بستگی به نوع آن‎ها دارد.
اما بهتر است قبل از اینکه نشانه‌هایی از تولید بذر نشان دهند، خیار را در جوانی برداشت کنید، زیرا میوه‌های پیر تلخ می‌شوند. سیستم گرمایشی گلخانه خیار یکی از مهمترین مراحل برای تولید موفق خیار است. هر سیستم گرمایشی که امکان کنترل یکنواخت دما و بدون رها کردن مواد مضر برای گیاهان را فراهم می‌کند، قابل قبول است. منابع انرژی مناسب شامل گاز طبیعی، گاز LP، روغن سوخت و برق است. هزینه و در دسترس بودن این منابع از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است.
دلیل استفاده از سیستم گرمایشی گلخانه خیار فراهم کردن محیط زندگی سالم برای بوته‌های خیار است. استفاده از سیستم گرمایشی گلخانه خیار از لکه‌های سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قارچی را کاهش می‌دهد. درجه حرارت گلخانه خیار به رشد گیاهان بستگی دارد. قبل از در نظر گرفتن سیستم گرمایشی گلخانه خیار، فراموش نکنید که گلخانه خود را عایق‌بندی کنید.

هر آنچه در مورد سیستم گرمایش گلخانه نمی‌دانید

کوره های تابشی

استفاده از کوره‌های تابشی

کوره‌های تابشی به علت مصرف پایین انرژی و بازدهی بالایی که دا…
گرمایش فضای باز

راهکار بهینه در گرمایش فضای باز و نیمه باز

معمولا در فصل زمستان برای گرم کردن افراد و فضای پیرامون آن‌ها،…
سیستم گرمایش تابشی مدل چتری

سیستم گرمایش تابشی مدل چتری

سیستم گرمایش تابشی مدل چتری دارای ظاهر و طراحی زیبا با قدرت ت…