سیستم گرمایش تابشی مدل چتری

سیستم گرمایش تابشی مدل چتری دارای ظاهر و طراحی زیبا با قدرت توانی ۱۸ کیلووات می‌باشد که در محیط‌هایی همچون رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، باغ‌ها، آلاچیق‌ها، ویلاها، تراس‌ها، روف گاردن‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این سیستم‌ها دارای قابلیت نصب در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها می‌باشند.
این شرکت با ساخت و ارائه متنوع‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات گرمایش تابشی مانند هیتر لوله‌ای، هیتر سرامیکی، هیتر چتری و همچنین با فراهم کردن گرمای مطبوع در محیط، امکان گرم کردن فضاهای باز و نیمه باز را ایجاد می‌کند.
یکی از انواع هیتر‌های تابشی، هیتر تابشی چتری می‌باشد. این هیترها به عنوان هیتر ایستاده یا هیتر قارچی نیز شناخته می‌شوند. همانطور که گفته شد سیستم گرمایشی تابشی در انواع و مدل‌های گوناگونی تولید شده است که توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید کننده در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. با توجه به مطالبی که گفته شد هر نوع از این سیستم‌ها دارای مزایا، ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی هستند که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

روش گرمایش هیتر تابشی چتری

با توجه به آنکه هیتر تابشی چتری یکی از زیر مجموعه‌های سیستم‌های گرمایش تابشی می‌باشد، می‌توان گفت که شیوه‌ی گرمایش هیتر تابشی چتری شبیه به سایر هیترهای تابشی است. هیترهای چتری گرما را به طور مستقیم به فضای اطراف خود ساطع کرده و بدون گرم کردن هوای اطراف خود، موجب گرمایش سطوحی می‌شوند که در مسیر تابش حرارت آن‌ها قرار دارند. در این نوع هیتر، وجود روش گرمایش مستقیم سبب شده تا جریان هوا و باد اثری در عملکرد گرمایش آن ایجاد نگردد. هیترهای تابشی چتری همچون تابش نور خوشید، با تابش مستقیم نور سبب گرم شدن اشیاء، افراد و سطوحی می‌شوند که در مسیر تابش آن قرار گرفته‌اند.
هیترهای تابشی چتری در مدل‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند. منبع تامین انرژی این هیترها سوخت گاز می‌باشد. هیتر تابشی چتری دارای قابلیت جا‌بجایی بوده و اغلب به عنوان هیتر قابل حمل قرار می‌گیرد. یکی از مزیت‌های هیترهای تابشی چتری این است که الزاما نیازی به اتصال به انشعاب گاز شهری ندارند و می‌توانند با استفاده از کپسول گاز هم فضای مورد نظر را به خوبی گرم کنند.

سیستم گرمایش چتری

بعضی از هیترهای گرمایش تابشی گازی، با استفاده از گاز پروپان کار می‌کنند. در این نوع هیترها یک محفظه‌ای به عنوان نگهدارنده کپسول گاز وجود دارد که با خالی شدن این کپسول، کاربران می‌توانند آن را دوباره پر کنند. با توجه به اینکه کپسول گاز داخل محفظه‌ی دستگاه چتری قرار می‌گیرد و رویت نمی‌شود، دستگاه چتری هنگام روشن شدن دارای نمای بسیار خوب و جذابی می‌‎باشد. همچنین با در نظر گرفتن نوع کاربری و شرایط محیطی مکان مورد نظر می‎توان نوع سوخت هیترهای تابشی چتری را انتخاب کرد.

ویژگی‌ها و کاربردهای هیتر تابشی چتری

کاربرد سیستم‌های گرمایشی بسیار زیاد است، هیترهای تابشی چتری سقف گرد و چتری شکل دارند. اگر سقف زاویه‌دار باشد، انرژی گرمایی ساطع شده از هیتر را به سمت پایین هدایت می‌کنند. این هیترها به علت نوع ساختاری که دارند، دارای گستره‌ی گرمایشی محدودی می‌باشند. به همین منظور اگر می‌خواهید از حرارت تولید شده هیتر تابشی چتری برخوردار شوید، باید در فاصله‌ی کمتری از هیتر و در معرض گرمای ساطع شده از آن قرار بگیرید. باید توجه داشت که در هیترهای تابشی چتری، مقداری از حرارت تولید شده به وسیله‌ی سقف چتری شکل جذب شده و دارای مقداری تلفات حرارتی از راه انتقال گرما می‌باشد.
بر اساس آنچه گفته شد هیترهای تابشی چتری در مدل‌ها و اندازه‌های متعددی تولید می‌شوند. اکثر این هیترها قابل حمل هستند و به سهولت جابجا می‌شوند. باید به این نکته نیز توجه داشت که بعضی از هیترها دارای وزن بیشتر و بعضی دیگر وزن کمتری دارند. اگرچه ممکن است سنگین بودن هیترهای تابشی چتری باعث سخت‌تر شدن حمل و نقل دستگاه شود اما این هیترها نسبت به هیترهای تابشی سبک‌تر، دارای استحکام و ایمنی بیشتری هستند.

باغ رستوران پارسیان

قرار گرفتن هیترهای تابشی چتری به صورت ایستاده می‌باشد که احتمال سقوط و افتادن هیترهای سبک‌تر در این حالت بیشتر است. بنابراین بهتر است هیتری انتخاب شود که دارای حداکثر میزان ایمنی و ثبات باشد.
به طور کلی می‌توان گفت که هیترهای تابشی چتری انرژی حرارتی را به سرعت تولید می‌کنند. به این ترتیب که اگر در مسیر تابش قرار بگیرید، بلافاصله پس از روشن شدن هیتر می‌توانید گرمای مطلوبی را بر روی پوست خود احساس کنید. این خصوصیت هیترهای تابشی چتری موجب شده تا در محیط‌هایی که به گرمایش سریع نیاز دارند، بسیار کاربرد داشته باشند. از ویژگی‌های مهم هیتر تابشی چتری بی صدا بودن در نحوه‌ی گرمایش محیط است و استفاده از این هیترها سبب ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌گردد. این ویژگی موجب شده که هیترهای تابشی چتری برای محیط‌هایی که لازم است عاری از هرگونه سروصدا باشند، مورد توجه و استفاده قرار گیرند. معمولا هزینه‌ی هیترهای تابشی چتری نسبت به سایر هیترهای تابشی مقرون به صرفه‌تر است. این هیترها در محیط‌هایی مانند رستوران‌ها، آلاچیق‌ها، کافی شاپ‌ها، ویلاها، باغ‌ها، روف گاردن‌ها، تراس‌ها و … به کار برده می‌شوند. طراحی و ظاهر زیبا و همچنین ارزان قیمت بودن هیترهای تابشی چتری باعث شده است که این هیترها مورد استقبال کاربران قرار گیرد.
یکی دیگر از مزیت‌های هیترهای گرمایش تابشی، کم مصرف بودن آن‌ها است که موجب کاهش مصرف سوخت و در نتیجه صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی می‌گردد. همچنین با استفاده از هیترهای تابشی چتری مقدار اتلاف گرمایی به حداقل می‌رسد که در این صورت کاهش اتلاف گرمایی تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی می‌گذارد.

سیستم گرمایش چتری

از دیگر ویژگی‌های مهم هیترهای گرمایش تابشی این است که به طور مستقیم و بدون گرم کردن هوای اطراف خود، گرما تولید می‌کند. این ویژگی موجب شده است که هیترهای تابشی برای استفاده در محیط‌های باز و فضاهایی که درب آن‌ها دائما باز و بسته می‌شود و هوا به صورت مداوم در تبادل است، یک وسیله‌ی گرمایشی ایده‌آل باشند. به عنوان مثال هیترهای تابشی چتری در محیط‌های باز و نیمه باز رستوران‌ها، پاسیوها، هتل‌ها و اماکن مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کارگیری از هیترهای هوای گرم در محیط‌های باز باعث ایجاد تلفات گرمایی و مصرف زیاد انرژی می‌شود. در حالی که هیترهای گرمایش تابشی، سطوح مورد نظر را در شرایط آب و هوایی گوناگون به خوبی گرم می‌کنند.
این شرکت تولید کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایش تابشی صنعتی می‌باشد. چنانچه قصد خرید سیستم گرمایش تابشی برای ساختمان‌های صنعتی، تجاری، اداری و نیز محیط‌هایی مثل ویلا، باغ، روف گاردن، رستوران، آلاچیق، تراس و غیره را دارید، می‌توانید با مسئولان فروش و کارشناسان شرکت ما تماس گرفته و از اطلاعات دقیق و سوالات مربوطه در مورد انواع سیستم‌های گرمایش تابشی از جمله کاربردها، مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام از آن‌ها مطلع شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *