بهترین سیستم گرمایشی

اگر در زمینه باغداری و کشاورزی مشغول به کار هستید و یا اینکه گلخانه‌ای برای پرورش گیاهان و محصولات خود در اختیار دارید، احتمالا می‌دانید که به منظور اینکه شرایط مناسبی برای رشد بهتر آن‌ها فراهم شود، لازم است تا شرایط آب و هوایی را برای رشد این گیاهان ایجاد کنید. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که سرما شرایط گلخانه را تحت الشعاع خود قرار دهد، در این زمان است که بهترین سیستم گرمایشی گلخانه ها می‌تواند پاسخگوی آن باشد.
این مسئله زمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می شود که لازم است گیاهانی را تولید کنید که در فصل سرما به دمای قابل توجهی نیاز دارند. بنابراین در مرحله اول، لازم است که به دقت محصولات خود را شناسایی کرده و متناسب با نیازشان، شرایط لازم را فراهم کنید.
بخاری‌ها و انواع هیترها به شما کمک می‌کنند تا برای بسیاری از مسائل مانند عایق بندی گلخانه‌های ضعیف به خصوص در مناطق سردسیر، شرایط مناسب را برای رشد گیاهان خود فراهم کنید. پس از آنکه درجه حرارت گلخانه به درستی کالیبره شود، گرمای ناشی از این سیستم‌ها باعث می‌شود که سلامت گیاهان و سبزیجات شما مشخص شود.

انواع سیستم گرمایشی گلخانه

حتی اگر بخاری‌های گلخانه یک روش مناسب برای تامین گرمای گیاهان و محصولات شما باشند، گزینه‌های بیشماری وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها حرارت را در این مکان‌ها فراهم کنید. بسیاری از این سیستم‌ها با اندازه‌ها و اشکال مختلفی ارائه می‌شوند. لازم است به یاد داشته باشید که قبل از خرید انواع مختلف آن را تجزیه و تحلیل کنید.
رایج‌ترین بخاری‌هایی که در گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، سیستم‌های استوانه‌ای هستند که بسیاری مقرون به صرفه خواهند بود، با این وجود برای استفاده از آن‌ها نیاز است تا سوخت مورد نیازشان را فراهم کنید.

یکی از معایبی که سیستم گرمایشی گلخانه دارد این است که سوخت آن رایج نیست. علاوه بر آن اکثر آن‌ها به صورت دستی کنترل می‌شوند و در نتیجه ایجاد گرمایش کمی طولانی‌تر از آنچه انتظار دارید، اتفاق خواهد افتاد.
یکی دیگر از بخاری‌های رایج گلخانه‌ای نمونه‌هایی از آن است که از طریق گاز طبیعی، سوخت آن‌ها تامین می‌شود. این نوع سیستم‌ها معمولا مورد توجه باغبانان قرار می‌گیرند، به این دلیل که بسیار مقرون به صرفه هستند.

بهترین سیستم های گرمایشییکی از مشکلاتی که بخاری گازی دارد، این است که ایجاد سیستم تهویه برای آن به سختی اتفاق می‌افتد. به عبارت بهتر اگر یک سیستم تهویه کارآمد در گلخانه خود نداشته باشید، خطر تجمع گاز در گلخانه بسیار زیاد خواهد بود. عدم کنترل این گاز می‌تواند به گیاهان شما آسیب بزند. به همین دلیل لازم است که در صورت انتخاب آن، به سیستم تهویه نیز توجه داشته باشید.

یکی دیگر از گزینه‌های سیستم‌های گرمایشی که می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید، بخاری‌های برقی هستند. هر چند که بسیار مجهز و از نظر بسیاری از باغداران و کشاورزان مناسب می‌باشند، اما ممکن است هزینه‌های مصرف برق آن‌ها زیاد باشد.

چند دلیل وجود دارد که این نمونه می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع راه اندازی یک گلخانه باشد. اولین دلیل آن این است که می‌توانند سطح دما را به طور مداوم در یک منطقه معین حفظ کننند. به علاوه هیچ گونه دود برای گیاهان ایجاد نمی‌کنند و حتی اگر تهویه مناسبی در اختیار نداشته باشید، مشکل جدی به وجود نمی‌آورند. بزرگ‌ترین مشکلی که دارند، همانطور که به آن اشاره شد، قیمت و هزینه‌های استفاده از این سیستم است، به این دلیل که گران‌تر از بخاری‌هایی که با سوخت و یا گاز، انرژی گرمایی تولید می‌کنند، ظاهر می‌شوند.

چه زمانی از سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌شود؟

به عنوان مثال می‌خواهید که گیاهان در طول روز از نور خورشید بهره مند شوند و نزدیک غروب خورشید، سیستم گرمایشی گلخانه را روشن می‌کنید. اگر دمای گلخانه در طول روز به حد مورد نیاز رسیده باشد، گرمایش بیش از حد بخاری می‌تواند برای گل و گیاهان نامناسب باشد. علاوه بر این لازم است اطمینان حاصل کنید که بخاری‌ها در مکان مناسبی قرار گرفته‌اند تا اثربخشی آن‌ها به حداکثر برسد.

بهترین سیستم های گرمایشیگاهی ممکن است متوجه شوید که نصب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه از سقف آن، یک گزینه عالی برای گیاهان خواهد بود، به این دلیل که می‌تواند توزیع یکنواخت‌تری از گرما ایجاد کند. با این حال قبل از تصمیم گیری نهایی برای این موضوع، لازم است تا عوامل مختلفی همچون وزن واحد مورد نیاز در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از تصمیماتی که قبل از سرمایه گذاری برای سیستم‌های گرمایشی لازم است به آن توجه کنید، این است که می‌خواهید دقیقا چه محصولاتی را تولید و کشت کنید. به این دلیل که ممکن است تمام آن‌ها به گرما نیاز نداشته باشند. هنگامی که در فصل زمستان، برای گرم نگه داشتن گلخانه به یک سیستم گرمایشی مناسب نیاز دارید، وسایلی که قابل تنظیم باشند، بسیار مهم هستند. اگر به تازگی وارد دنیای باغبانی شده‌اید ، وجود این وسایل بیش از پیش اهمیت می‌یابند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید که از بخاری‌های برقی استفاده کنید، اطمینان بیابید که آن‌ها دارای سوئیچ‌های کنترل دما هستند و شما را به دردسر نمی‌اندازند.
انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایشی گلخانه نیز وجود دارند که از به طور اتوماتیک عمل می‌کنند و در نتیجه از گرمایش بیش از حد فضای شما جلوگیری می‌کنند.
این مزیت باعث می‌شود تا حتی اگر گاهی فراموش می‌کنید که بخاری‌ها را خاموش کنید، اطمینان داشته باشید که آن‌ها بدون بروز مشکل برای گیاهان، به طور خودکار خاموش می‌شوند.
در نهایت اگر محصولاتی را کشت می‌کنید که لازم است در فصل زمستان در شرایط آب و هوایی معتدل و یا گرم قرار بگیرند، استفاده از سیستم‌های گرمایشی گلخانه متناسب با فضا و نیاز شما، می‌تواند در گرم نگه داشتن آن‌ها تا زمان رسیدن و فصل برداشت محصول، مثمر ثمر باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *