کولرهای صنعتی سلولزی

اگر به دنبال یک سیستم خنک کننده صنعتی با میزان قدرت سرمایشی بالا هستید که بتواند محیط‌های بزرگ را در روزهای گرم سال به خوبی خنک کند، استفاده از کولرهای صنعتی سلولزی بهترین انتخاب و راه حل می‌باشند.

امروزه سیستم‌های خنک کننده‌ی متنوعی برای خنک کردن انواع فضاهای بزرگ از جمله محیط‌های صنعتی و سوله‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، مراکز تجاری، اداری و غیره وجود دارند. یکی از انواع سیستم‌های خنک کننده، کولر آبی صنعتی سلولزی می‌باشد.

کولرهای صنعتی سلولزی از جدیدترین محصولات کولرهای آبی به شمار می‌آیند. عملکرد این کولرهای آبی همانند مکانیزم عملکرد کولرهای آبی پوشالی می‌باشد، با این تفاوت که در کولرهای سلولزی، پدهای سلولزی جایگزین پوشال می‌شوند که توانایی بیشتری در خنک کردن هوا نسبت به کولرهای آبی پوشالی دارند. این سیستم به عنوان سیستم سرمایش تبخیری، با گرفتن گرما از هوای عبوری باعث بالا رفتن گرمای نهان می‌شود. بنابراین تعویض هوا نقش بسیار موثری در کاهش دمای این سیستم‌ها دارد.

اگرچه کولرهای صنعتی شبیه به کولرهای آبی معمولی هستند ولی در نحوه عملکرد کولر صنعتی سلولزی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. کولرهای صنعتی در مقایسه با سیستم‌های سرمایشی دیگر مانند هواساز و چیلر به جهت صرفه اقتصادی بالایی که دارند، اغلب برای انواع محیط‌ها مورد استفاده‌ قرار می‌گیرند.

کولر سلولزی

گاهی اوقات دیده می‌شود که در مساحت‌های بزرگ، تعداد زیادی از کولرهای ظرفیت پایین خانگی استفاده کرده‌اند. این کار ضمن افزایش هزینه‌های انرژی، هزینه‌ی تعمیر و نگهداری و تعداد دفعات آن را نیز بالا می‌برد و همچنین راندمان ایجاد سرمایش آن بسیار پایین می‌باشد.
استفاده از کولر متناسب با محیط‌های صنعتی و تجاری علاوه بر تامین رفاه و آسایش کارکنان، باعث پیشرفت بهتر فرآیندهای صنعتی و تولیدی و نیز افزایش راندمان کاری می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که کولرهای آبی صنعتی بهترین سیستم سرمایشی برای نواحی گرم و خشک است. در این سیستم‌ها با استفاده از پد سلولزی به جای پوشال، علاوه بر این که از انتقال باکتری و قارچ‌ها به درون محیط جلوگیری می‌شود، موجب افزایش میزان خنک کنندگی بیشتر محیط می‌گردد. همچنین برای دوام و امنیت بیشتر پدهای سلولزی می‌توان از توری محافظ پدها استفاده کرد. مزایای کولر سلولزی نسبت به کولر پوشالی بیشمار است.
هم اکنون این شرکت با تولید و ارائه انواع کولرهای آبی صنعتی سلولزی در ظرفیت‌های مناسب، می‌تواند هوای گرم و خشک را با دمای ایده آل و مطلوب تحویل دهد.

شناخت قطعات کولر آبی صنعتی سلولزی

کولر آبی صنعتی از قسمت‌های متفاوتی ساخته شده است و وجود هر یک از این بخش‌ها موجب تکمیل و اعمال خنک سازی محیط می‌گردد.
این بخش‌ها عبارتند از:

۱. بدنه اصلی کولر

وجود این قسمت به دلیل آن است که موتور کولر و دیگر وسایل جانبی داخل آن، در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند و به عنوان مانعی برای جلوگیری از خرابی و پوسیدگی قطعات اصلی استفاده می‌شود.

۲. فن کولر

دو مدل فن سانتریفیوژ و فن آکسیال در کولرهای صنعتی استفاده می‌شود که انتخاب نوع فن در کولرهای صنعتی، بستگی به نوع کاربرد، مقدار بودجه و شرایط آب و هوایی منطقه دارد.

۳. پد سلولزی

از بخش‌های پر اهمیت در کولرهای آبی صنعتی است که دارای مزیت‌های قابل توجهی می‌باشد.

کولر آکسیال

مزایای پد سلولزی نسبت به پوشال

یکی از اجزاء مهم در کولر آبی صنعتی وجود پدهای سلولزی است که علاوه بر کارکرد بسیار خوبی که دارند، مقرون به صرفه نیز هستند.
حال به چند نمونه از مزایای پد سلولزی در مقایسه با پوشال می‌پردازیم:

  • عمر مفید پد سلولزی (۳ الی ۵ سال)
  • رسوب زدایی، سرویس، تعمیرات و تمیزکاری آسان و سریع
  • عدم وجود باکتری در پدها و تنفسی سالم در هوای محیط
  • میزان حداقل هدر رفت آب به علت حداقل میزان ریزش آب
  • توزیع یکنواخت آب در طول پدها
  • جذب آب بسیار بالاتر نسبت به پوشال
  • مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی
  • وزن کم و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر پوسیدگی در برابر آب
  • قابلیت پوشش دهی رزینی جهت افزایش استحکام

کولر آبی صنعتی سلولزی

کولرهای آبی صنعتی سلولزی دارای مدل‌های متفاوتی هستند، برخی از آن‌ها قابل جابجایی بوده که می‌توان در مکان‌های مختلف قرار داد و بعضی دیگر در مکان‌های ثابت نصب می‌شوند. کولرهای آبی صنعتی جریان هوا را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم خنک می‌کنند. اساس و مبنای کار این کولرها به وسیله‌ی تبخیر آب می‌باشد. این موضوع به آن معنا است که کولر آبی صنعتی در دمای بالا، حرارت مکان را گرفته و از آن برای تبخیر کردن آب داخل کولر استفاده می‌کند.

کولرهای آبی صنعتی سلولزی بر اساس قابلیت حمل و ثابت بودن و همچنین بر اساس جریان مستقیم و غیر مستقیم هوا در دو مدل کولر آکسیال و کولر سانتریفیوژ تولید می‌شوند که به طور مختصر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کولر سانتریفیوژ

۱. کولر آبی سلولزی مدل آکسیال

مکانیزم کاری این نوع کولر آبی صنعتی سلولزی با تبخیر آب و نیز رطوبت داخل پدها صورت می‌گیرد. به این منظور گرمای هوا باعث تبخیر آب درون پدها شده و به این ترتیب به کاهش دما و خنک کردن محیط کمک می‌کند. استفاده از فن آکسیال در این مدل کولر آبی سلولزی، موجب شده تا این کولر از طریق پدهای سلولزی هوای خنک تولید شده را به بیرون انتقال دهد و دمای محیط مورد نظر به طور چشمگیری کاهش یابد. کولر آبی سلولزی آکسیال برای محیط‌هایی کاربرد دارد که نیازی به کانال کشی ندارند که در نتیجه از بازدهی بالاتری برخوردار می‌شوند.

از مزایای کولر آبی سلولزی آکسیال می‌توان به میزان خنک کنندگی بالا در کمترین زمان ممکن، ایجاد هوای تمیز و بدون آلرژی برای افراد، دارا بودن حجم هوای بالا و غیره اشاره کرد. این کولرها در ظرفیت‌های متفاوت برای انواع محیط‌ها از جمله سالن‌های صنعتی، کارگاه‌ها، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، سالن‌های آمفی تئاتر و غیره کاربرد دارند.

۲. کولر آبی سلولزی مدل سانتریفیوژ

مکانیزم کاری این کولرها نیز بر اساس تبخیر آب می‌باشد و دارای سه مشخصه‌ اصلی هستند:

  • وجود پدهای سلولزی به منظور افزایش خنک‌ کنندگی
  • وجود فن سانتریفیوژ
  • قابلیت استفاده برای محیط‌های صنعتی

این مدل از کولرها که در ظرفیت‌ها و سایزهای مختلف تولید می‌شوند برای انواع محیط‌های بزرگ و صنعتی، سوله‎ها، ورزشگاه‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، رستوران‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، سینماها و غیره کاربرد دارند. اجزای فن سانتریفیوژ به کار رفته در این کولرها عبارت است از: محفظه فن، ایمپلیرها، کانال ورودی و خروجی، کوپلینگ، شفت و مکانیزم درایوها.

از مزایای کولر آبی سلولزی سانتریفیوژ می‌توان به استفاده‌ی بهینه انرژی، مستحکم بودن، سهولت در نگهداری و غیره اشاره کرد. هم اکنون در صورت داشتن هرگونه سوال در این خصوص می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان ما استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *