سیستم گرمایش تابشی

طی بررسی‌های انجام شده، ایده‌آل‌ترین گزینه برای گرمایش فضاهای بزرگ سیستم‌های گرمایش تابشی هستند، چرا که دارای حداقل مصرف انرژی نسبت به سایر محصولات گرمایشی می‌باشند. همچنین کمترین مقدار تولید آلاینده‌ را در مقایسه با دیگر گزینه‌های مشابه دارند و بازده آن‌ها نسبت به مقدار مصرف انرژی بسیار بالاتر است.
مهمترین نکته در مورد سیستم گرمایشی تابشی که نظر مصرف کننده را به خود جلب کرده است، بالا بودن عمر مفید دستگاه و نیز پایین بودن هزینه‌ی تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها می‌باشد. همچنین در هنگام انتخاب سیستم گرمایش تابشی برای تعمیرگاه‌ها باید در نظر داشت که در گرمایش سالن‌های تعمیر خودرو علاوه بر کارایی مطلوب، نباید فضای مفیدی از سالن اشغال شود.
با توجه به بررسی‌های فنی و اقتصادی، اجرای موتورخانه‌های عظیم حرارت مرکزی و تامین گرمایش فضا‌های بزرگ و همچنین مشاهده‌ی کارایی غیر مطلوب و افزایش اتلاف انرژی در روش‌های ذکر شده، این شرکت توانست با به کارگیری و تلاش متخصصان و جوانان کارآزموده، بزرگترین دغدغه‌ برای گرمایش فضاهای بزرگ را با عرضه‌ی سیستم‌های گرمایش تابشی به بازار برای همیشه برطرف نماید.

سیستم گرمایش تابشی در تعمیرگاه‌ها و کارواش‌ها

از مهمترین موارد استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی می‌توان به تامین گرمایش انواع محیط‌های باز از جمله ویلاها، تراس‌ها، رستوران‌ها، تعمیرگاه‌ها، تالارها، مساجد و حسینیه‌ها، سینما و سالن‌های آمفی تئاتر، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، انبارها، محیط‎های اداری و تجاری، سالن‌های صنعتی و سوله‌ها، کارخانه‌ها و غیره اشاره کرد.
لازم به ذکر است که این شرکت هرگز کیفیت را فدای قیمت نکرده است، چرا که دارای گارانتی بلند مدت و همچنین خدمات پس از فروش می‌باشد.

سیستم‌های گرمایش تابشی برای سالن‌های تعمیر خودرو

از مشکلات سالن‌های تعمیر خودرو و کارواش‌ها، عدم وجود گرمایش یکنواخت و همچنین عدم ایمنی در برابر آتش سوزی می‌باشد. می‌دانیم که دما به دو صورت تابشی و همرفتی انتقال می‌یابد. انتقال دما به روش همرفتی از طریق جابجایی مولکول‌ها ایجاد شده و همه‌ی دما در جهت بالا حرکت می‌کند، به طوری که منبع گرم کننده در کف و گرما در سقف ایجاد می‌گردد. در حالی که در انتقال حرارت به روش تابشی، منبع گرم کننده در سقف و گرما در کف ایجاد می‌شود. به همین علت سرعت انتقال گرما در روش تابشی بیشتر از روش همرفتی می‌باشد که در نتیجه در روش تابشی مقدار سوخت بسیار کمتری نسبت به روش همرفتی مصرف می‌شود.

به سبب ویژگی منحصر به فرد سیستم‌های گرمایش تابشی که در سقف نصب می‌شوند، علاوه بر گرمایش یکنواختی که در محیط ایجاد می‌کنند، با هیچ یک از محصولات اشتعال زا نیز در تماس نیستند. همچنین دارای شعله‌ی غیر مستقیم هستند که همین امر سیستم‌ها را در برابر آتش سوزی ایمن می‌کند.

سیستم های گرمایشی تشعشعی در تعمیرگاه ها و کارواش ها

یکی از مزایای مهم سیستم‌های گرمایش تابشی آن است که حتی در صورت باز بودن درب‌های سالن نیز می‌توان قسمت‌های مورد نظر که نیاز به گرمایش دارند را گرم کنند. یکی از مشکلات تعمیرگاه‌ها، تامین گرمایش مطلوب در روزهای سرد سال است. در محیط تعمیرگاه‌ به سبب تردد خودروها، به طور مرتب درب‌ها باز و بسته شده و حتی گاه ممکن است دائم باز باشند. باز بودن درب‌های سالن باعث ایجاد جریان هوای سرد در محیط می‌شود. در بیشتر مواقع کف تعمیرگاه خیس بوده که احتمال یخ زدگی در فصل زمستان وجود دارد.

به سبب ایجاد آلودگی‌ هوا در اثر روشن بودن خودروها، تهویه‌ هوای محیط تعمیرگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که اغلب فن‌های تخلیه خروج هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازه‌ی بیشتر تعمیرگاه‌ها دارای عایق بندی مناسبی نبوده و حتی ممکن است برخی از محیط‌های تعمیرگاهی فاقد دیوار در تمام وجوه باشند.
اغلب قطعات خودرو شامل بدنه‌ی خودرو، شاسی، موتور و دیگر قطعات و همچنین تجهیزات و لوازم مورد استفاده‌ی کارکنان، از جنس فلز بوده و به سرعت گرما و سرما را منتقل می‌کنند.

معایب استفاده از روش همرفتی در تعمیرگاه‌ها

بررسی‌های انجام شده مبنی بر این است که در حال حاضر به ویژه در تعمیرگاه‌های کوچک، اغلب از کوره‌های هوای گرم یا هیترهای کارگاهی استفاده می‌شود. هوای گرم شده توسط کوره‎های هوای گرم به سبب پایین بودن چگالی، در جهت بالا و به طرف سقف محیط تعمیرگاه حرکت کرده و از درب‌ها، درزها و فن‎های تخلیه از محیط خارج می‌شود. به عبارت دیگر در گرمایش همرفتی، عمدتا سقف سالن به جای گرم شدن کف و سطوح نزدیک به کف تعمیرگاه گرم می‌شود.

سیستم گرمایش تابشی در تعمیرگاه‌ها و کارواش‌ها

به همین دلیل در روزهای سرد سال، کارکنان حاضر در تعمیرگاه برای گرم کردن خود و ابزار موجود در سالن، زمان زیادی را صرف می‌کنند. بنابراین هوای نامطلوب درون تعمیرگاه علاوه بر کاهش کیفیت کار، بر میزان راندمان کاری نیز اثرگذار می‌باشد. برای رفع این موضوع بهتر است از سیستم‌های گرمایش تابشی استفاده کرد. این سیستم‌ها علاوه بر افزایش راندمان کاری، موجب کاهش مصرف انرژی می‌شوند به طوری که با نصب سیستم در ارتفاع و ایجاد گرمایش مناسب، سریع و یکنواخت در کف محیط، باعث رضایتمندی کارکنان و افزایش راندمان کاری خواهند شد.

مزایای استفاده از سیستم گرمایش تابشی در کارواش‌ها

  • ایجاد گرمایش در کف
  • گرمایش فقط در اوقات کاری
  • کاهش ۶۰% مصرف گاز و کاهش۹۰% مصرف برق
  • عدم نیاز به موتورخانه مرکزی
  • گرمایش در محیط‌های باز
  • نصب رایگان و سریع
  • دارای گارانتی محصول و خدمات پس از فروش
  • راه اندازی و کاربری آسان
  • گرمایش قسمت مورد نیاز سالن
  • عدم اشغال فضای مفید کاری در تعمیرگاه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *