کولر صنعتی سلولزی

با توجه به گرم بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا، افراد به دنبال روشی بهینه و مناسب برای سرمایش فضای مورد نظر خود هستند که اغلب این کار برای فضاهایی مانند سالن‌های صنعتی، سوله‌ها، مراکز تجاری و فرهنگی و دیگر فضاهای بزرگ سخت‌تر می‌باشد.
استفاده از کولر صنعتی سلولزی یکی از مواردی است که سرمایش محیط مورد نظر را می‌توان با آن‌ها تامین کرد. اکنون به بررسی نحوه عملکرد این کولرها و مکان‌های مورد استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه عملکرد کولر صنعتی سلولزی

نحوه‌ی عملکرد کولر صنعتی سلولزی به گونه‌ای است که آن را به یکی از پرکاربرد‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های سرمایشی تبدیل کرده است که در مقایسه با سایر سیستم‌های سرمایشی انرژی کمتری مصرف می‌کند. کاربرد کولرهای صنعتی سلولزی برای برای فضاهایی مانند سالن‌های صنعتی، سوله‌ها، مراکز تجاری و فرهنگی و دیگر فضاهای بزرگ بسیار زیاد است. در این نوع کولرها که از روش طبیعی تبخیر آب برای خنک کردن محیط استفاده می‌شود، برای آن که آب به مرحله‌ی تبخیر برسد لازم است گرمای زیادی را به خود جذب کند. بنابراین کولر هوای گرم را گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور می‌دهد. هوای گرم در هنگام عبور از پدهای سرمایشی مرطوب باعث تبخیر آب شده و این امر سبب کاهش دمای هوا می‌شود. کولر آبی صنعتی مجهز به یک فن دمنده است که هوای خنک شده توسط کولر را با شدت و سرعت زیادی در محیط اطراف خود پراکنده می‌کند. وجود فن در کولر باعث می‌شود که کولر بتواند در مدت زمان کمتری هوای محیط اطراف خود را خنک کند. همچنین با وجود فن، هوای خنک به نقاط مختلف ساختمان انتقال پیدا می‌کند و باعث خنک شدن دمای محیط به صورت یکنواخت می‌شود.

کولر صنعتی سلولزی

وجود فن‌ سانتریفیوژ در کولرهای آبی سلولزی علاوه بر توزیع هوای خنک، به تهویه‌ی مناسب هوای محیط‌‌های صنعتی کمک می‌کند. در صورت متعادل بودن دمای هوا می‌توان تنها از فن کولر به عنوان سیستم تهویه‌ی هوا استفاده کرد. با این روش می‌توان  با مصرف انرژی کم، گرد و غبار و نیز ذرات معلق در هوا را از محیط صنعتی دور نگه داشت. کولرهای آبی برای خنک کردن هوا از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل این کولرها از سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست و بسیار کم ضرر به شمار می‌آیند.

از مقایسه‌ی پوشال و پد سلولزی می‌توان فهمید، در ساخت کولرهای آبی صنعتی از پدهای سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سلولزی نسبت به پدهای پوشالی قدیمی دارای کیفیت و دوام بیشتری هستند. این پدها توانایی بیشتری در حفظ و نگهداری میزان رطوبت دارند، به همین دلیل به کارگیری پدهای سرمایشی سلولزی در ساخت کولرهای آبی صنعتی سبب افزایش بازده و عملکرد سرمایشی این کولرها می‌شود. به عبارت دیگر پدهای سلولزی به جهت ظرفیت خنک سازی بالایی که دارند، منشا تولید کولرهای صنعتی با ظرفیت بسیار بالا شده‌اند. به علاوه طول عمر پدهای سلولزی بیشتر از پدهای پوشالی است، که این موضوع باعث می‌شود نیازی به تعویض زود هنگام پدها وجود نداشته باشد.

از دیگر مزیت‌های کولر صنعتی سلولزی این است که این نوع از کولرها علاوه بر کاهش دمای هوا سبب افزایش میزان رطوبت موجود در هوا نیز می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که کولرهای آبی، سیستم‌های سرمایشی بسیار مناسبی برای به کارگیری در آن دسته از محیط‌های صنعتی باشند که در مناطق گرم و خشک قرار گرفته‌اند.

کولر صنعتی سلولزی

کولر صنعتی سلولزی با افزایش میزان رطوبت دمای هوا، موجب ایجاد هوای خنک و مطبوع در محیط می‌شود. همچنین رطوبت تولید شده توسط کولر آبی صنعتی سبب جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که کولر آبی صنعتی برای استفاده در مناطق گرم و مرطوب مناسب نیست. کولر آبی در مناطقی که به صورت طبیعی میزان رطوبت موجود در هوای آن‌ها زیاد است، میزان تاثیر گذاری سرمایشی خود را از دست می‌دهد.

در واقع این کولرهای آبی صنعتی یکی از سیستم‌های اساسی در محیط‌های صنعتی هستند که با توجه به آب و هوای غالب کشور که گرم و خشک است، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهویه‌ی مطبوع هوا می‌باشند.

کولر صنعتی سلولزی مقرون به صرفه‌ترین گزینه سرمایش

امروزه روش‌های مختلفی برای سرمایش سوله و محیط‌های صنعتی وجود دارد که سرمایش سوله و انواع محیط‌های صنعتی و تجاری به صورت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. تامین هوای خنک و مطبوع در محیط‌های صنعتی و تجاری موجب تامین محیطی مناسب برای پیشرفت فرآیندهای صنعتی و تولیدی می‌شود. بدیهی است که کارکنان و افراد حاضر در محیط‌های صنعتی در صورت قرار گرفتن در شرایط مساعد، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند و این موضوع سبب افزایش راندمان کاری نیروی انسانی در محیط‌های صنعتی و تجاری می‌شود. به علاوه هوای تمیز و خنک، تاثیر مستقیم در عملکرد ماشین‌ها و دستگاه‌های صنعتی دارد. در اکثر محیط‌های صنعتی و تولیدی، اغلب به دلیل استفاده‌ی طولانی مدت ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی، دمای هوای داخل سوله بیشتر از دمای هوای بیرون است.

افزایش دما در فصول گرم سال برای محیط‌های صنعتی مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد. در واقع افزایش دمای بیش از اندازه می‌تواند به دستگاه‌های صنعتی و همچنین مواد اولیه آسیب وارد کند. علاوه بر تامین هوای خنک، تهویه‌ی هوای محیط‌های صنعتی نیز دارای اهمیت بسیاری است. چرا که وجود آلودگی در محیط‎های صنعتی می‎تواند مشکلات بسیاری را برای کارکنان، ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی ایجاد کند.

یکی از روش‌های سرمایش سوله و محیط‌های صنعتی، استفاده از کولرهای آبی صنعتی است که به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارند، در انواع محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کولر آبی صنعتی دارای قدرت سرمایشی فوق‌العاده‎ای است که توانایی خنک کردن هوای داخل محیط‌‌های صنعتی با مساحت بزرگ و ارتفاع سقف بلند را دارد. یکی از مهمترین مزایای کولرهای آبی صنعتی، کم مصرف و مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. کاهش میزان مصرف انرژی با استفاده از کولرهای آبی موجب کاهش هزینه‌های سرمایشی سوله‌ها و محیط‌های صنعتی می‌شود که این امر به صرفه جویی اقتصادی کمک قابل توجهی می‌کند.

از دیگر نکاتی که در مورد سرمایش سوله‌‌ها باید به آن توجه کرد، شیوه‌ی صحیح عایق بندی ساختمان است. برای این منظور بهتر است قبل از راه اندازی سیستم سرمایشی، دیوارها، پنجره‌ها، کف و سقف ساختمان را به طور دقیق بررسی کرد و از عدم وجود درز و شکاف در آن‌ها اطمینان حاصل کرد. عدم عایق بندی مناسب موجب اتلاف هوای خنک تولید شده توسط کولر آبی می‌شود و این موضوع با گذشت زمان سبب افزایش میزان مصرف انرژی می‌شود. همچنین برای جلوگیری از جذب گرمای نور خورشید توسط بام ساختمان سوله، می‌توان بام سوله را با کاورهای روشن پوشاند و با رنگ‌های روشن رنگ آمیزی کرد و یا از ساندویچ پنل مناسب استفاده نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *