سیستم های گرمایش تابشی

طی بررسی‌های انجام شده سیستم های گرمایش تابشی مناسب‌ترین گزینه برای گرمایش فضاهای وسیع می‌باشند. دلیل کاربرد سیستم‌های گرمایشی مقدار مصرف بسیار پایین انرژی در مقایسه با موارد مشابه، مقدار تولید کمتر آلاینده‌ها و همچنین بازده بسیار بالا در مقایسه با مقدار انرژی مصرفی می‌باشد که از خود ساطع می‌کنند.
نکته‌ بسیار مهمی که مصرف کنندگان را به استفاده از سیستم های گرمایش تابشی ترغیب کرده است، پایین بودن هزینه‌ی تعمیر و نگهداری و نیز بالا بودن عمر مفید این سیستم‌ها می‌باشد. سیستم‌های گرمایش تابشی به عنوان یک محصول کارآمد در محیط‌های مختلف، با قابلیت انرژی و احتراق کامل، از تولید گازهای گلخانه‌ای در محیط جلوگیری می‌کنند.

سیستم های گرمایش تابشی از قسمت‌هایی شامل فن مکنده، مشعل و لوله‌ها تشکیل شده است که به سهولت و به صورت یکجا در محل نصب می‌شوند. وجود فن در این سیستم‌ها سبب می‌شود که گازهای ناشی از سوختن، به آسانی تخلیه شده که این موضوع باعث می‌شود که هوای گرم به سهولت در محیط پخش شود.
لازم به ذکر است که سیستم‌های گرمایش تابشی لوله‌ای دارای دو نوع تک لوله‌ای (مدل خطی) و دو لوله‌ای (مدل رفت و برگشت) هستند که تفاوت آن‌ها در حالت قرار گیری لوله‌ها می‌باشد. توانایی شبکه شدن و کنترل و هدایت از یک محل و نیز خروج آن به صورت جداگانه بر اساس نیاز، از قابلیت‌های مهم این سیستم محسوب می‌شود.

گلزار شهدای جرقویه

مقایسه سیستم‌های فن دار و بدون فن

سیستم گرمایشی تابشی برای نصب در محیط از محدودیت کمتری برخوردار هستند و تقریبا در هر محیط و با هر مساحتی می‌توان این سیستم‌ها را با توجه به شرایط ایمنی  نصب و استفاده کرد. درحالی که سیستم‌های گرمایشی گازی بدون فن می‌بایست حتما در محیط‌هایی که دودکش تعبیه شده است نصب شوند.
سیستم‌های گرمایشی گازی اغلب در مدل‌های ایستاده، تابشی، کابینتی و … ساخته می‌شوند. یکی از با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌ها، سیستم‌ گرمایش تابشی می‌باشد که به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. این سیستم‌ها از طریق تابش و با توزیع گرمای یکنواخت در سراسر محیط، همه‌ی قسمت‌های مورد نظر را گرم می‌کند و در این صورت اختلاف دما در قسمت‌های مختلف محیط بسیار ناچیز می‌شود.

ویژگی‌های سیستم های گرمایش تابشی

از ویژگی‌های مهم سیستم‌های گرمایش تابشی، امکان نصب شدن در ارتفاع و متمرکز شدن گرما در کف سالن می‌باشد و زمانی که سیستم روشن و در حین استفاده است، گردش هوا ایجاد نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که گرد و غبار و آلودگی در محیط پراکنده نشود. سیستم‌های گرمایش تابشی گرما را از طریق امواج مادون قرمز منتقل کرده و هوای گرم جا به جا نمی‌شود. این موضوع سبب گرم شدن سالن در حداقل زمان ممکن می‌شود و احتیاجی به روشن کردن سیستم از چند ساعت قبل از شروع به کار کردن آن نمی‌باشد. این امر میزان انرژی مصرفی و همچنین هزینه‌های مربوطه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. این ویژگی برای فضاهای باز و جاهایی که خواستار کاهش مصرف سوخت هستند بسیار حائز اهمیت است.
این سیستم‌ها با قابلیت زون بندی دمایی این امکان را فراهم می‌کنند که به قسمت‌های مورد نظر محیط گرمای مطلوب بخشیده و بی جهت انرژی صرف گرم کردن دیگر قسمت‌هایی که نیاز به گرم شدن ندارند، نشود.

سیستم گرمایش تابشی لوله ای در مساجد

استفاده از سیستم گرمایش تابشی در مدارس و اماکن مذهبی

برای فراهم آوردن محیط گرم و مطبوع در مدرسه‌ها و مساجد از سیستم گرمایش تابشی استفاده می‌گردد. هزینه‌های راه اندازی اولیه و نگهداری این سیستم‌ها نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایشی کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.
از کاربردهای سیستم‌های گرمایش تابشی می‌توان به استفاده از آن‎ها در مدرسه‌ها و اماکن مذهبی اشاره کرد. اغلب مدرسه‌ها و اماکن مذهبی علاوه بر محیط داخلی ساختمان، دارای محوطه‎ی بیرونی نیز می‌باشند که استفاده از سیستم‌های تابشی بهترین انتخاب برای گرمایش این محیط‌ها هستند. به طور مثال در مدرسه‌ها برای گرم شدن دانش آموزان که گاها در محیط باز برنامه و مراسماتی برای آن‌ها برگزار می‌شود، می‌توان این سیستم‌ها را به کار برد. همچنین می‌توان در فضای مسجد برای ایجاد گرمای مطلوب عبادت کنندگان در روزهای سرد سال از سیستم گرمایش تابشی استفاده نمود.

علاوه بر برگزاری نماز و مراسمات مذهبی، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز از محیط مسجد استفاده می‌شود. محوطه‌ داخلی مسجد و حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و دیگر محیط‌های مذهبی اغلب دارای سقف‌های مرتفع هستند، همچنین به دلیل وجود تعدد درب‌ها و پنجره‌ها در این فضاها، ثابت و یکسان نگه داشتن دما در تمام بخش‌ها کار چندان آسانی نخواهد بود. با توجه به اینکه سیستم‌های گرمایش تابشی قابلیت یکنواخت نمودن گرما در محیط را دارند، می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای اینگونه فضاها باشند.
یکی از عوامل مهم در تامین گرمایش اینگونه فضاها، استفاده از سیستم گرمایش تابشی می‌باشد که نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود، بلکه سبب کاهش هزینه‌های مربوطه می‌گردد. این سیستم‌ها کاملا بی صدا بوده و با ایجاد گرمای مطلوب در فصل زمستان، آرامش عبادت کنندگان را فراهم می‌کنند. سیستم‌های گرمایش تابشی نیاز به جریان سیالات نداشته و در نتیجه به استفاده از تجهیزاتی مانند پمپ، یونیت هیترو کانال کشی برای انتقال گرما نیازی ندارند.

سیستم گرمایش تابشی لوله ای در مساجد

مجموع این عوامل باعث شده است که امروزه به کارگیری از سیستم‌های گرمایش تابشی به صورت روز افزون افزایش یابد.
سیستم‌های گرمایش تابشی دارای ظاهر و طراحی زیبا برای ایجاد محیطی گرم و دل انگیز در محیط‌های باز و نیمه باز از جمله رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، آلاچیق‌ها، باغ تالارها، ویلاها، تراس‌ها، روف گاردن و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این شرکت تولید کننده‌ی پیشرفته ترین و با کیفیت ترین سیستم‌های گرمایش تابشی در کشور می‌باشد و تنها برند داخلی است که علاوه بر نشان استاندارد ملی ایران، دارنده نشان استاندارد  CEاروپا  و گواهینامه ISO 9001 می‌باشد.

مزایای استفاده از سیستم های گرمایش تابشی در مساجد و مدارس

  • امکان نصب در بیرون از محوطه سالن و عدم لوله کشی این سیستم‌ها برای گرمایش محیط بیرون
  • ضریب ایمنی و امنیت بیشتر در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی
  • کاهش میزان مصرف سوخت و انرژی
  • مقرون به صرفه بودن
  • کم صدا بودن سیستم
  • سهولت در تعمیر و نگهداری
  • عدم اشغال محیط کاری
  • امکان انطباق با سازه‌های مختلف
  • عدم نیاز به کانال کشی و اتصالات
  • راندمان حرارتی بالا
  • نصب آسان و رایگان
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *