گرم کردن کارخانه

گرم کردن کارخانه به شیوه‌های کارآمد، چالش‌های متعددی را به دلیل ماهیت و چیدمان ساختار ارائه می‌دهد. کارخانه اغلب دارای فضاهای بزرگ و باز هستند، به شکلی که گردش هوا در اطراف ساختمان ممکن است دشوار باشد. از این رو لازم است که امکانات اولیه برای گرمایش این مناطق آماده شود.
گرمایش کافی در محیط کارخانه یک موضوع مهم است. به این دلیل که کارگران به خوبی بتوانند در این فضا دوام بیاورند و کار خود را در سطح خوبی ارائه دهند. در محیط کارخانه ،گرمایش ناکارآمد می‌تواند بر توزیع گرما در کل فضا تاثیرات منفی داشته باشد و در نتیجه آن را برای شرایط کار نامناسب سازد. به همین دلیل لازم است که مدیران، از روش‌های موثر مانند سیستم گرمایش تابشی سالن صنعتی برای گرمایش کارخانه و انبار استفاده کنند.

ایجاد گرمایش در محیط

دو شکل اصلی و کلی برای گرم کردن کارخانه وجود دارد که عبارت است از: گرم کردن هوا و گرم کردن لوله‌های تابشی. در روش اول به کمک سیستم‌های گرمایشی مختلف فضای کارخانه گرم می‌شود. این گرما توسط یک بخاری توزیع می‌شود، با این حال برای اطمینان از دمای ثابت و مناسب، بهتر است که هوای گرم به صورت یکنواخت توزیع شود.

انواع وسایل گرمایشی صنعتی کم مصرف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید این سیستم‌ها و هیترهای گرمایی را از سقف به حالت تعلیق درآورید و یا بر روی دیوار نصب کنید. برخی از آن‌ها نیز به صورت ایستاده وجود دارند که انتخاب هر یک بسته به کارخانه و فضای موجود شما متفاوت خواهد بود. اگر برخی از مناطق همچنان گرم نشده باشند، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد چیدمان فضا داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که هوای گرم در یک نقطه خاص به دام نمی‌افتد.
اگر این روش امکان‌پذیر نباشد، می‌توانید بر روی چندین بخاری سرمایه گذاری کنید تا به صورت دقیق اطمینان بیابید که آن‌ها بر روی یک دمای خاص تنظیم شده‌اند و به خوبی قادر به گرم کردن کل فضا هستند.

سیستم های گرمایشی در کارخانه

سیستم تهویه

در مکان‌هایی که سقف بلندی دارند، مانند ساختمان‌هایی که برای کارخانه و یا انبار ساخته شده‌اند، ممکن است گرمازدگی ایجاد شود. به این دلیل که هوای گرم بالا می‌رود و در این بخش باقی می‌ماند. به همین دلیل لازم است که از وسایلی استفاده شود که این اثر را به حداقل برساند.

به کمک سیستم‌های تهویه، هوای گرم از سقف به سمت فضای آزاد توزیع می‌شوند. حجم زیادی از هوا با سرعت کم و در دمای کنترل شده منتقل می‌شود. این فن‌ها برای گردش هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند و توزیع یکنواخت دما در کل فضا ایجاد می‌شود. به کمک این فن‌های تهویه می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و از یک راه حل مقرون به صرفه برای بازگشت انرژی استفاده کرد.

سیستم‌های گرمایش تابشی

نوع دیگری از سیستم‌های گرمایش مناسب برای محیط کارخانه‌ها، انواع سیستم گرمایشی تابشی است. بخاری‌های تابشی به صورت مستقیم هوا را گرم نمی‌کنند، بلکه به کمک تولید مادون قرمز به صورت مستقیم، سطوح و اشیای موجود در محیط را گرم کرده و گرما از سطح آن‌ها به محیط منتقل می‌شود. بخاری‌های تابشی قادر هستند تا گرما را در سریع‌ترین زمان ممکن با کمترین هزینه در فضا انتقال دهند.
یکی از محدودیت‌های این وسایل این است که باید به طور مستقیم در منطقه‌ای باشند که به گرما نیاز دارد. بخاری‌های تابشی برای کارخانه‌هایی که هوا در جریان است گزینه خوبی به شمار می‌آیند.
برای اطمینان از کارایی این سیستم‌ها، لازم است اطمینان حاصل شود که آن‌ها به طور موثر قادر به تنظیم دما هستند. در بخش‌هایی از کارخانه که این وسایل به صورت مکرر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر خواهد بود. ترموستات‌های هوشمند مزیت گرم کردن فضا را برای شما ارائه می‌دهند و زمانی که دما به حد مطلوب برسد، به طور خودکار قطع خواهند شد.

سیستم های گرمایشی در کارخانه

سیستم‌های کنترل

در حال حاضر و با توجه به بهبود و ارتقا فناوری، کنترل دستگاه‌ها به راحتی امکان پذیر است. وجود این ویژگی موجب می‌شود تا مدیریت یک محیط به صورت کارآمد برای مصرف انرژی و اطمینان از دستیابی، نظارت و نگهداری حداکثر برای هر سیستم انتخاب و اجرا شود. با این حال موردی که وجود دارد این است که حتی تمام سیستم‌های کنترلی مناسب تمام کارخانه‌ها نیستند. نیاز هر انبار، کارخانه و یا تاسیسات تولیدی متفاوت است و بسیار مهم است که یک طرح گرمایشی توسط مهندسین حرفه‌ای و متخصص اجرا شود. آن‌ها الزامات خاص و مورد نیاز هر سایت را مورد توجه قرار داده و مناسب‌ترین سیستم‌ها را با در نظر گرفتن عوامل که در اجرای یک فضای بزرگ نقش دارد، انتخاب می‌کنند.

هر چند که ارائه گرمایش موثر و کارآمد برای تاسیسات بزرگ می‌تواند چالش‌های متعددی را برای بسیاری از مهندسان به وجود بیاورد، با این حال برای اطمینان یافتن از حداکثر کارایی آن‌ها، لازم است که نهایت دقت در طراحی و اجرا به کار گرفته شود. این کار معمولا با طراحی و انتخاب تجهیزات آغاز می‌شود. در محیط‌های پیچیده و با مقیاس بزرگ، اطمینان از راحتی کارکنان برای به حداکثر رساندن توانایی و ظرفیت تولید بسیار مهم است. هر چند که دستیابی به این امر ممکن است چالش برانگیز باشد، با این حال متخصصان و کارشناسان متعددی وجود دارد که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا در چنین فضایی با کمبود کارایی و بهره وری مواجه نشوید. وجود سیستم‌های گرمایشی و شناخت آن‌ها به همین جهت اهمیت دارد، به این دلیل که می‌تواند در تولید نهایی تفاوت چشمگیری ایجاد کند. به همین دلیل پس از تعیین بودجه و تنظیم آن، با توجه به نیاز و ساختار کارخانه خود می‌توانید گزینه مناسب را برای آن تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *