هیترهای تابشی سرامیکی

استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی امروزه به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده است و در این مورد می‌توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر یکی از مواردی که می‌تواند مهم باشد این است که با استفاده از روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، از وسایل متفاوتی برای این کار استفاده شود.
با استفاده از هیترهای تابشی می‌توان دمای محیط را به دمای مطبوع تبدیل کرد که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد و وسایل متفاوتی که وجود دارد می‌توان دما را کاهش یا افزایش داد.
با توجه به نیاز‌هایی که افراد و صنایع دارند و با توجه به اینکه چه نوع سوختی را می‌خواهیم مورد استفاده قرار دهیم یک نوع از هیترهای تابشی مانند هیترهای تابشی سرامیکی را باید انتخاب نماییم.

در این بین هیتر‌هایی وجود دارند که با استفاده از برق، بخار آب و سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند و هیترهای تابشی سرامیکی نیز یکی از این هیتر‌ها هستند که دارای روش جدیدی برای گرم کردن فضا هستند. هیترهای تابشی سرامیکی می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد که در نتیجه می‌توان به این مورد اشاره کرد که با استفاده از روشی که این نوع از هیترها دارند، به صورت کارآمد و بسیار با سرعت می‌توانند محیط را گرم نمایند.

هیترهای تابشی سرامیکی یا وسایل گرمایشی دارای مدل‌ها و اندازه‌های متفاوتی هستند که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با توجه به ابعاد فضا و نیز دمای غالب هوا می‌توان یکی از این وسایل را انتخاب کرد. کاری که در این مورد انجام می‌شود این است که با استفاده از روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد طول موج الکترومغناطیسی را می‌توانند تولید نمایند و با استفاده از این موارد است که می‌توانند فضا را گرم نمایند.

هیتر

انواع هیترهای تابشی

هیترهای تابشی را با استفاده از طول موجی که دارند به دو دسته تقسیم می‌کنند که یکی از این دسته‌ها طول موج مادون قرمز نزدیک است و دیگری طول موج مادون قرمز دور می‌باشد که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و با توجه به محیطی که وجود دارد می‌توان از یکی از این هیتر‌ها استفاده کرد.

هیترهای مادون قرمز

هیترهای مادون قرمز دور برای بالا بردن دمای محیط‌هایی به کار می‌رود که نیاز به گرمای ملایم‌تری است و هیتر‌های مادون قرمز نزدیک دارای قدرت بیشتری برای گرم کردن فضا هستند که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع از هیتر‌ها در صورتی که در محیط‌های بسته استفاده شود؛ گرمایی مطبوع را ایجاد می‌کند.

البته هیترهای تابشی سرامیکی وجود دارد که طول موج متوسطی دارند و به همین دلیل می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کاربرد‌های فراوانی برای این نوع از هیتر‌ها وجود دارد.

این نوع از هیتر‌ها، گرما را با سرعت زیادی تولید می‌کنند و با استفاده از این موارد است که می‌توانند در مناطقی که نیاز به گرمای زیادی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.
سیستم گرمایش تابشی سالن صنعتی و مرغداری به دلیل مزایای خوبی که دارند مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند.

کاربرد هیترهای تابشی سرامیکی

وجود هوای مطبوع و دلپذیر در مراکز تجاری و مراکز صنعتی می‌تواند به این مورد منجر شود که بتوانند افرادی که در این محیط‌ها مشغول به کار هستند بتوانند به راحتی در این فضا کار کنند.
این موضوع سبب می‌شود که وسایل گرمایش و سرمایش در این محیط‌ها مهم تلقی شود و با توجه به نیاز‌هایی که دارند بتوانند از وسایلی در این مورد استفاده نمایند که برای این نوع از محیط‌ها مناسب باشد.
برخی از محیط‌های صنعتی برای این که بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند به این موضوع فکر می‌کنند که با استفاده از روش‌هایی که وجود دارد امنیت فضای کاری خود را بالاتر ببرند، امنیت در محل کار به معنای امنیتی نیست که در معنای عمومی وجود دارد، بلکه به معنای این می‌باشد که با استفاده از روش‌هایی بتوانیم فضا را برای کار مناسب نماییم که یکی از این کارهای می‌تواند، گرمایش و سرمایش باشد.

هیتر

مزایای سیستم‌های کوره هوای گرم برای محیط‌هایی که از آن استفاده زیادی نمی‌شود، بسیار مناسب می‌باشد زیرا این نوع از هیتر‌ها برای مواردی استفاده می‌شود که از آن محیط، زیاد استفاده نمی‌شود و در واقع می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این هیتر‌ها می‌توان در کمترین زمان، اتاق یا محوطه‌ای که در نظر داریم را گرم نماییم و در صورتی که به صورت مداوم از این محیط‌ها استفاده نمی‌کنیم با توجه به هیترهای تابشی به سرعت می‌توانیم محیط را گرم نماییم تا برای استفاده مناسب باشند.

هیترهای تابشی با استفاده از تابش مادون قرمز کار می‌کنند که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع از هیتر‌ها انرژی گرمایی را به صورت مستقیم به افراد و اشیا انتقال می‌دهند.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فردی که هیترهای تابشی دارند می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این هیتر‌ها بدون صدا هستند و برای شرکت‌های بزرگی که در آن افراد زیادی مشغول به کار هستند می‌تواند مناسب باشد.

هیترهای تابشی سرامیکی برای مراکزی که افراد زیادی در آن مشغول هستند می‌تواند مناسب باشد زیرا آلودگی صوتی کمی دارد و برای گوش افراد مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

ممکن است به این موضوع برای افرادی که از این وسایل اطلاعی ندارند، موجب شود که فکر کنند این وسیله دارای نور آزاردهنده‌ای است، در حالی که هیچ نوری از این وسایل ساطع نمی‌شود و در محیط‌هایی که از نمایش دهنده‌ها یا پروژکتور‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به کار برد.

هیترهای تابشی سرامیکی را در اتاق‌های کوچک نیز می‌توان مورد استفاده قرار داد به همین دلیل برای افرادی که فرزند کوچک در منزل دارند می‌توانند گرمایش مطبوعی را از این وسیله دریافت نمایند زیرا از طرفی این نوع از هیتر‌ها، آلودگی ندارند و از طرف دیگر صدا نیز تولید نمی‌کنند و امنیت کامل نیز دارند.

در واقع می‌توان به این موضوع اشاره کرد که قیمت هیترهای تابشی سرامیکی در مقابل باقی وسایل گرمایشی می‌تواند بالا باشد و یکی از دلایلی که از این وسیله در مقیاس بزرگ استفاده نمی‌شود همین موضوع باشد با اینکه مزایای زیادی نیز به همراه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *