سیستم گرمایشی تابشی گازی چه کاربردی دارد؟

سیستم گرمایشی تابشی گازی به طور خاص برای تأمین دمای آرام و کارآمد انرژی موردنیاز در روزهای سرد طراحی شده است. این سیستم از طریق انتقال گرمای تابشی که در آن اشعه مادون قرمز گرم شده تابیده می‌شود و تا زمانی که جذب شود، کار می‌کند. در حقیقت این پرتوها هوا را گرم نمی‌کنند اما اشیاء گرم شده به دلیل افزایش دما گرم می‌شوند. از این رو کاملا واضح است که گرمایش مادون قرمز برای کف در هر فضایی مناسب است. گاراژها، رمپ‌های پارکینگ یا سایر مکان‌های خانه به سیستم گرمایشی تابشی گازی نیاز دارند.
مهم‌ترین مزیت سیستم گرمایشی تابشی گازی هزینه، راندمان انرژی و تأثیر محیطی آن است. سیستم گرمایشی تابشی گرما را مستقیما به کف یا پنل‌های موجود در دیوار یا سقف فضای موردنظر می‌رساند. حرارت به طور مستقیم از سطح گرم به افراد و اشیاء موجود در فضا از طریق اشعه مادون قرمز انتقال پیدا می‎‌کند. سیستم گرمایشی تابشی تا حد زیادی به انتقال گرمای تابشی بستگی دارد. سیستم گرمایشی تابشی اثری است که می‌توانید گرمای آن را از تمام اتاق احساس کنید. هنگامی که گرمایش تابشی در کف قرار دارد، به آن گرم شدن کف تابشی یا گرمایش کف گفته می‌شود. گرمایش کف تابشی به میزان زیادی به همرفت بستگی دارد.

سیستم گرمایشی تابشی

گردش طبیعی گرما در داخل فضا با گرم شدن هوا توسط کف افزایش می‌یابد. سیستم‌های گرمایش کف تابشی با پانل‌های تابشی که در دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارند.
کاربرد سیستم‌های گرمایشی بسیار گسترده است، در واقع سیستم گرمایشی تابشی دارای چندین مزیت است. یکی از مزیت‌ها، گرمایش پایه است و معمولا از گرمای هوا اجباری کارآمد‌تر می‌باشد، زیرا تلفات مجرای را از بین می‌برد. افراد مبتلا به آلرژی اغلب گرمای تابشی را ترجیح می‌دهند، زیرا آلرژن‌هایی مانند سیستم هوای اجباری توزیع نمی‌کند. سیستم گرمایش تابشی برای همه شرایط ایده آل نیست، اما مزیت‌های آن بی‎شمار است. بهترین سیستم‌های گرمایشی تابشی باید قابل اعتماد و ماندگار  باشد. این سیستم‌ها باید از نظر انرژی و محیط زیست کارآمد باشند. همچنین سیستم گرمایش تابشی باید برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد. بهترین سیستم‌های تابشی، کلیه‌ی مزایا و ویژگی‌ها را به درستی ارائه دهند.

گواهینامه‌ها و اعتبارت گروه صنعتی آسان دما سپاهان

سیستم گرمایش تابشی قیمت

سیستم گرمایش تابشی قیمت مقرون به صرفه‎‌ای دارد و مزایای خوبی را به مصرف کننده ارائه می‌دهد. سیستم‌های گرمایش تابشی گروه صنعتی آسان دما سپاهان دما از بهترین و برترین قطعات صنعتی ساخته می‌شوند که استاندارد CE اروپا را دارا می‌باشند. همچنین محصولات گرمایش تابشی گاز سوز این مجموعه علامت استاندارد ملی ایران را دارا می باشند. سیستم‌های گرمایش تابشی لوله‌ای آسان دما، شامل سه سال گارانتی بی قید و شرط می‌باشند. در سیستم گرمایش تابشی قیمت نوع لوله‌های تابشی بکار رفته در این محصولات شامل ۱۰ سال گارانتی است.
سیستم گرمایش تابشی قیمت متفاوتی دارد. هیترهای گرمایش تابشی لوله‌ای در طول‌های ۴ متری تا ۱۵ متری ساخته می‌شوند و بسته به نوع کاربری و مساحت مورد استفاده، طول مناسب آن توسط کارشناسان این مجموعه پیشنهاد می‌گردد. هیترهای تابشی لوله‌ای کاربری‌های زیادی دارند.
در سال‌های اخیر سیستم گرمایش تابشی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار شده است. با استفاده از این نوع سیستم، گرما به طور مساوی توزیع می‌شود و کف‌های زیر پا گرم می‌شوند. انواع تجهیزات گرمایشی مانند، گاز طبیعی یا بخار آب پروپان، دیگ بخار برقی، دیگ چوبی، پمپ حرارتی، جمع کننده خورشیدی یا حتی انرژی زمین گرمایی ممکن است آب را گرم کنند. لوله برای سیستم هیدرولیک ممکن است در یک صفحه بتونی معمولی یا در یک اسلب سبک سیمانی گچی نصب شود. با گرمایش کف تابشی، ممکن است بتوانید ترموستات را چندین درجه پایین‌تر از سایر سیستم‎‌های گرمایش مرکزی تنظیم کنید. نصب و راه‌‎اندازی سیستم گرمایش تابشی به تکنسین‌های حرفه‌ای نیاز دارد.

درباره ما

گروه صنعتی آسان دما، تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی و سیستم‎ گرمایشی گلخانه از چندین شرکت بزرگ صنعتی تشکیل شده است. این مجموعه در خصوص طراحی، تولید و اجرای سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی با همکاری شرکت‌های معتبر دنیا و استفاده از جدیترین تکنولوژی‌ها، بیش از یک دهه تجربه، در حال فعالیت است. انواع سامانه‌های گرمایشی آسان دما دارای ۲-۳ سال گارانتی تعویض هستند. کلیه محصولات گروه صنعتی آسان دما دارای خدمات پس از فروش هستند. این مجموعه دارنده‌ی استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا می‌باشد.

  • انواع سیستم‌های تابشی

    سیستم‌های گرمایشی
  • اجرای پروژه‌ی کوره هوای گرم در صنایع گیتی پسند اصفهان

    کوره هوای گرم
  • اجرای پروژه کوره خط تولید در آروین کیفیت پردیس

    کوره خط تولید
  • اجرای پروژه سیستم گرمایشی تابشی لوله‌ای در شرکت سنا

    سیستم گرمایشی لوله‌ای

سیستم گرمایشی تابشی چیست

شاید قبل از استفاده از سیستم گرمایشی تابشی برای خیلی از فراد سوال پیش آید که سیستم گرمایشی تابشی چیست. اجزای تشکیل دهنده‌ی سیستم گرمایش تابشی عبارتتد از مشعل، لوله تابشی، پانل، منعکس کننده و فن مکنده. در این روش از گرم کردن جرم هوا پرهیز می‎شود و همین عامل مهمی برای صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. در این روش سرمایه‌گذاری بر روی موتورخانه‌ها حذف می‌شود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. پانل‌های تابشی دیواری و سقفی معمولا از آلومینیوم ساخته شده‌اند و می‌توانند با برق یا با لوله‌هایی که دارای آب گرم هستند، گرم شوند.
پنل‌های تابشی دارای سریع‌ترین زمان پاسخگویی در سیستم گرمایش تابشی هستند. کاشی و سرامیک رایج‌ترین و مؤثرترین پوشش کف برای گرم کردن کف تابشی است، زیرا گرما را به خوبی جذب می‌کنند و باعث ذخیره‎سازی حرارتی می‌شوند. بخاری سیستم‌های گرمایش تابشی کف عبارتند از کف تابشی برقی و کف تابشی هیدرونیک. کف‌های تابشی برقی معمولا از کابل‌های برقی در کف تشکیل شده‌اند و از نظر هزینه مقرون به صرفه نیستند. سیستم‌های هیدرولیک (مایع) محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های گرمایش تابشی برای آب و هوای تحت تسلط گرمایش هستند.
سیستم‌های تابش کف هیدرولیک آب گرم شده را از یک دیگ بخار از طریق لوله‌ای که در الگوی زیر کف گذاشته می‌شود، پمپ می‌کنند.

سیستم گرمایشی تابشی چیست
سیستم گرمایشی تابشی چیست

سیستم گرمایش تابشی سالن صنعتی

در برخی سیستم‌ها، کنترل جریان آب گرم از طریق هر حلقه لوله با استفاده از دریچه‌های پهنه‌بندی یا پمپ‎‌ها و ترموستات‌ها، دمای اتاق را تنظیم می‎‌کند. هزینه نصب کف تابشی هیدرونیک بر حسب مکان متفاوت است و به اندازه مکان، نوع نصب، پوشش کف، فاصله از محل و هزینه کار بستگی دارد. روش‌های گرمایش در فرایند تجاری و صنعتی متفاوت است، مثلا استفاده از سیستم گرمایش تابشی سالن صنعتی جلوه‌ای تمیز و زیبا دارد و در اندازه‌های مختلفی متناسب با انواع مکان‌ها نصب می‌شود.
بنابراین، جای تعجب نیست که سیستم‎ گرمایش تابشی سالن‌های صنعتی محبوبیت بالایی دارند. با استفاده از سیستم گرمایش تابشی سالن صنعتی محیطی راحتی برای شما و کارمندان شما ایجاد می‌شود. استفاده از سیستم گرمایش تابشی سالن صنعتی برای گرم کردن سالن‌های بزرگ صنعتی بسیار مفید می‌باشد. در واقع فضاهای بسیار بزرگ مانند سالن‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی و یا کارخانه‌ها به دلیل وسعت فضا نیاز به هیترهای پیشرفته‌تری دارند تا بتوانند با کمترین میزان مصرف سوخت، بیشترین گرما را به فضا انتقال دهند. در روش گرمایش تابشی انرژی گرمایی بدون دخالت هوا به کف سالن انتقال می‌یابد و محیطی گرم و مناسبی فراهم می‌شود. همچنین با رسیدن تعداد دفعات تهویه به میزان استاندارد از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

خدمات گروه صنعتی آسان دما سپاهان

طراحی دقیق مهندسی و برآورد پروژه‌ها

طراحی دقیق مهندسی و برآورد پروژه‌ها

طراحی دقیق مهندسی و برآورد پروژه‌ها بایستی که طبق محاسبات دقیق توس…
تولید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی گلخانه

تولید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی گلخانه

گیاهانی که در محیط گلخانه‌ای رشد می‌کنند، برای رشد و نمو نیا…
نصب، راه‌اندازی و تعمیر تخصصی محصولات

نصب، راه‌ اندازی و تعمیر تخصصی محصولات

گروه صنعتی آسان دما سپاهان، مالک برند تجاری آسان دما با پشتوانه مشتر…
خدمات پس از فروش

مشاوره و خدمات پس از فروش رایگان

مشاوره و خدمات پس از فروش رایگان گروه صنعتی آسان دما سپاهان متناسب …

سیستم گرمایشی تابشی مرغداری چه کاربردی دارد؟

اهمیت سیستم‌های گرمایشی در مرغداری بسیار زیاد است، امروزه متداول‎‌ترین روش تأمین گرمای پرندگان استفاده از سیستم گرمایشی تابشی مرغداری است. آنچه عملکرد سیستم گرمایش تابشی در مرغداری‌ها را از سیستم‌های گرمایش هوای گرم جدا می‌کند، این واقعیت است که تقریبا ۵۰٪ از انرژی گرمای حاصل از یک بخاری تابشی مستقیما به صورت گرمای تابشی به کف تحویل داده می‌شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در مرغداری‌ها، یک محیط مطلوب از نظر شرایط آب و هوایی برای سلامتی و بهره‌وری پرندگان ضروری است. دما و رطوبت از عوامل اصلی مؤثر بر این نتایج هستند.
سیستم‌های گرمایشی که در سالن‌های پرورش طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند، در انواع مختلف مانند آتش درون و جت هیتر ساخته و تولید می‌شوند. اگر مایل هستید تا روش‌های گرمایی را به کار بگیرید که انرژی پاکی تولید می‌کنند، هیترهای آتش درون گزینه‌های خوبی هستند. از نظر سرمایه گذاری نیز می‌توانند مفید و قابل توجه باشند به این دلیل که راندمان انرژی تولید شده در آن‌ها بیش از ۸۰% است. اگر تجهیزات گرمایشی شما از استانداردهای لازم برخوردار باشند، به احتمال زیاد نیازی نیست بابت انرژی‌های مصرفی آن نگران باشید.
بنابراین سیستم گرمایشی تابشی مرغداری و تهویه مناسب ضروری هستند. گرمای تابشی از بخاری باعث ایجاد گرادیان دمای کف می‌شود. ممکن است دمای کف مستقیما در زیر بخاری از ۲۰ تا ۴۰ درجه فارنهایت از دمای هوای محیط باشد که به تدریج بسته به دما از دمای ۵ تا ۲۰ درجه از دمای بخاری تابشی کاهش می‌یابد.
نوع نصب شده گرادیان درجه حرارت کف، هنگام تأمین شرایط مناسب برای رشد جوجه‌های جوان از مزایای چشمگیری برخوردار است، زیرا می‌توانند درجه حرارت کف را در جایی که احساس راحتی بیشتری دارند، انتخاب کنند که ممکن است از پرنده‎ای به پرنده‌ی دیگر متفاوت باشد. با بزرگتر شدن پرندگان، سیستم گرمایشی تابشی مرغداری کمتر استفاده می‌شود. سیستم گرمایشی تابشی مرغداری به خشک شدن بستر کمک می‌کند.
از آنجا که یکی از دلایل اصلی نصب سیستم گرمایشی تابشی مرغداری گرم کردن کف مرغداری است، داشتن یک الگوی گرمایش کف از نوع خاصی بخاری تابشی، نصب و همچنین مدیریت پرنده و بستر مهم است. سیستم گرمایشی تابشی مرغداری باید درجه حرارت مطلوبی را برای پرندگان تامین کند، این مساله رشد سریع پرندگان را تضمین می‌کند و منجر به عملکرد بهینه پرنده می‌شود. یک سیستم گرمایشی تابشی مرغداری مطلوب باید با تکنیک پرورش‌دهی پرندگان سازگار باشد.